Title of Master Thesis
Orders and 6 yearly revisionist scores
Division of Regional Cultural Studies
Department of European and American Studies
-
公民権運動における黒人女性活動家の困難と貢献
--SNCC(学生非暴力調整委員会)の事例を中心に-- -
ディケンズ『二都物語』とその翻案映画に見る女性表象の変遷
--ドファルジュ夫人とルーシー・マネットの人物描写を中心に-- -
映画化によるコージー・ミステリの書き換え
--アガサ・クリスティ作品の翻案映画におけるジャンルの「しきたり」の変容--
Department of Asian and African Studies
-
漱石と魯迅の比較文学的研究
--『夢十夜』と『野草』における「夢」を中心に-- -
辜鴻銘に見る儒教文明における道徳の意義
--東西の視座と日本への期待を中心に-- -
明代白話小説に見える「家人」について
--『金瓶梅詞話』を中心として--
Department of Contemporary Japanese Media and Gender Studies
-
日系文芸雑誌『南加文藝』における女性文芸人の創作活動
--戦後移住者のアメリカ認識をジェンダーの視点から読む-- -
コロナ禍による日本人若年女性の性別役割分担意識の変化
--仙台市在住の飲食業20代社会人女性へのインタビュー調査から--
Division of Global Societal Studies
Department of International Politics and Economy
-
第四次中東戦争における英米の中東政策
--イギリスの「中立」中東政策をめぐる英米衝突を中心に-- -
新しいエネルギー供給システム構築に向けたバイオマスエネルギーのポテンシャル分析
--東北地方の木質バイオマス発電事業の事例を中心に--
Department of International Environment and Resources Policy
- The Influence of Past Experiences on Residential Decision Making
- 日本における生態系を活用した防災対策に関する研究
Department of Multiculturalism
-
「かわいい」から逸脱する少女
--日本のサブカルチャー作品における「ゴスロリ」のイメージ-- -
1930年代のブリティッシュ・コロンビア州における日系二世のアイデンティティの変容
--日系二世が他民族と共生するための取り組み--
Division of Language Studies
Department of Theoretical Linguistics
- Null Arguments in Vietnamese
- Politeness in ELF Interactions among Japanese and Chinese University Students
- 動詞反復応答の中日比較研究
Department of Applied Linguistics
- Examining the effects of contextual diversity on L2 incidental vocabulary learning: A case of Japanese EFL learners
International Graduate Program in Language Sciences(IGPLS)
- A Comparative Study of Null Arguments in Japanese and Uyghur
- Beyond Linguistic and Cultural Barriers: Translanguaging Practices and Attitudes in and Around Japan's Brazilian Communities
- The Historical Development of Non-native Transcription Systems for the Japanese Language
- Different-Script Homophone Priming Effects with Chinese-Japanese Bilinguals: a Test of Integrated vs. Separate Phonological Representations
- A Study on the Phenomenon of ‘Aimai Expressions’ and their Instruction in the Japanese as a Foreign Language Classroom
- Discourse Analysis of Young Japanese: Communication between New Acquaintances