Title of Doctoral Dissertation
Orders and 5 yearly revisionist scores
Division of Regional Cultural Studies
Department of European and American Studies
-
張 蕊
周作人の女性思想に関する考察
(A Study on Zhou-Zuoren’s Views of Women) -
曽 小蘭
創造社に見る日中間の文化越境交流について –プロレタリア文学を中心に–
Department of Japanese Religious and Intellectual History Studies
-
楽 星
大正期における仏教とアジア主義
Division of Global Societal Studies
Department of International Politics and Economy
-
Park, Seohee Ashley(朴 瑞禧)
A Study on Technonationalism and the Semiconductor Industry in Northeast Asia: Case Studies of Japan, South Korea, and Taiwan
(東北アジア半導体産業のテクノナショナリズム–⽇本、韓国、台湾についてのケーススタディ–) -
小山内 詩織
地方創生を担う人材育成のための新しい持続可能性教育のあり方に関する研究
–SDGs教育の日韓比較分析を中心に–
(Research on a New Sustainability Education for Human Resource Development for Regional Revitalization: Focusing on Comparative Analysis of SDGs Education between Japan and South Korea)
Department of International Environment and Resources Policy
-
安 思奕
潜在的限界地区における居住意思決定のメカニズム解明 –心理的側面に着目した定住促進策の提案–
Division of Language Studies
Department of Theoretical Linguistics
-
張 顔顔
日本の映像作品の中国語吹き替えにおける翻訳規範 -
侯 宜卓
食感表現に関するオノマトペの日中対照研究 -
李 善
日本語の可能表現における意味拡張に関する認知言語学的研究
International Graduate Program in Language Sciences(IGPLS)
-
Wanner-Kawahara, Jessie
Masked Morphological Priming with Past-Tense Verbs in the L2: A Study with Japanese-English Bilinguals
(第二言語過去形動詞を用いたマスク下の形態的プライミング–日英バイリンガルを対象とした研究–) -
Bai, Xue
(白 雪)
An Exploration of Multiple Sluicing from a Cross-linguistic Perspective
(多重疑問節縮約の言語比較研究) -
Gong, Liwei
(龔 力威)
Aspects of Lexical Flexibility: a Typological Perspective
(品詞転換柔軟性の諸相に関する言語類型論的研究) -
May Oo Khin
Enhancing Argumentative Writing and Critical Thinking of Myanmar EFL Learners: Integrating “Learning to Argue” and “Arguing to Learn” Instructions
(ミャンマー人EFL学習者の議論型ライティングと批判的思考の強化 –「議論することを学ぶ」と「学ぶために議論する」指導法の統合–) -
Thiri Soe
Investigating Critical Thinking Integration of EFL College Education in Myanmar: A Content Analysis of Educational Objectives in EFL Textbooks Based on the Revised Taxonomy and Mapping EFL Teachers’ Perception of Critical Thinking and Its Teaching
(ミャンマーのEFL大学教育におけるクリティカル・シンキングの統合の研究 –改訂版タクソノミに基づくEFL教科書の教育目標の内容分析とEFL教員のクリティカル・シンキングとその教育に対する認識のマッピング–)