• 東北大学BCPに対応した附属図書館本館の開館時間の変更について/Change of Opening Hours of Tohoku University Main Library in Response to BCP(2021年4月7日更新/ 7th April, 2021 Updated)
  • 4月1日からの本学BCPレベル3への引き上げと「東北大学BCPに対応した附属図書館本館サービス」に基づき、本館の開館時間を4月5日(月)から以下のとおり変更することとなりました。
     平日  :(現状) 9-20時 →(変更後)9-17時
     土日祝日:(現状)13-20時 →(変更後)休館
    Opening hours of Tohoku University Main Library in Response to BCP as below;
    9am – 5pm on weekday
    Close on Saturdays, Sundays and holidays.
    (参考URL)
    ・東北大学BCPに対応した附属図書館本館サービス
    BCP(大学&図書館)2021年1月19日現在
    ・附属図書館・図書室の開館(室)状況について(随時情報更新)*Please refer to Library website as below (Update information as needed);
    http://www.library.tohoku.ac.jp/news/2020/restart.html
    http://www.library.tohoku.ac.jp/en/news/mainlib-e.html

  • 新型コロナウイルス接触確認アプリ(COCOA)をインストールしてください。/Please install the COVID-19 Contact Confirmation Application (COCOA).(2021年4月7日更新/ 7th April, 2021 Updated)
  • 詳細は下記をご覧ください。Please refer to below;
    COCOAチラシ(日)
    COCOAチラシ(English)

  • 仙台市より新型コロナウイルス感染症に関する支援制度の周知について(2021年4月7日更新/ 7th April, 2021 Updated)
  • 仙台市の以下のサイトで関連情報は随時更新されておりますが、新年度に伴いあらためてお知らせいたします。
    https://www.city.sendai.jp/shomu-shokumu/shise/covid19/shien.html
    【学生向け】新型コロナウイルス感染症に関する個人向け支援メニュー(第5版)

  • 行動指針BCPレベル3への引き上げについて/ About updating to BCP Level 3.(2021年4月1日更新/ 1st April, 2021 Updated)
  • 東北大学のBCPレベルがレベル3に引き上げられました。詳細は下記、本学ウェブサイトをご確認ください。なお、国際文化研究科の新型コロナウィルス感染症拡大防止学生用ガイドラインも更新されていますのでご確認ください。Tohoku University’s BCP level has been raised to Level 3. For details, please refer to the Tohoku University website below. The Graduate School of International Cultural Studies guideline for students to prevent the spread of COVID-19 infections was also updated. Please check this carefully.
    https://www.tohoku.ac.jp/japanese/2021/03/news20210331-3.html
    https://www.tohoku.ac.jp/en/news/university_news/information_of_covid_19.html

    • QRコードを利用した入退室管理の徹底について/ Regarding the request to use the QR codes for access control.(2021年1月6日更新/ 6th Jan., 2021 Updated)
  • 年末年始にかけて、本学の構成員にも新型コロナウイルス感染者が確認されている状況となっています。すでに、以前からQRコードを利用した入退室管理の徹底について、学生のみなさんにお願いしているところではありますが、残念ながら、講義室等への入退室記録を登録していない学生がまだ多く見受けられます。大学の施設を利用する際には、QRコードを利用した入退室管理の徹底をお願いしたいと思います。/ During the end of the year and the beginning of the new year, some members of our university have been confirmed to be infected with the new coronavirus. As we have already asked you, we have requested students to use QR codes for access control, but unfortunately, we have found many students who have not registered their entry/exit records to lecture rooms, etc. We would like to ask you to manage your entry/exit using QR codes when you use the university facilities.
  •  

      • 新型コロナウイルス感染拡大防止のための東北大学の行動指針(BCP)がアップデートされました。/ We Updated “BCP level 1” on December 16, 2020.
    • 帰省や旅行などの移動は出来る限り慎重にお願いします。感染が拡大している地域との間の移動は、特に慎重にお願いします。/ Please be as cautious as possible when traveling back home or on vacation. And also, please be especially careful when traveling to and from areas where the infection is spreading.
    • BCP 1(日本語):12月18日更新
    • BCP 1(Englisgh):Updated Dec. 16

     

      •  新型コロナウイルス感染症対策の徹底について/Information for International students(2020年11月26日/26 Nov. 2020)

    1. 新型コロナウイルス感染症対策サイト/ Information about COVID-19
    https://www.pref.miyagi.jp/site/covid-19/

    2. 公益財団法人宮城県国際化協会ホームページ / MIA website
    http://mia-miyagi.jp/index.html
    新型コロナウイルス感染症(COVID-19)に関する多言語情報などが掲載されています。
    Multilingual information about COVID-19) is available as below.
    English
    Chinese
    Korean
    日本語

    Miyagi Support Center for Foreign Nationals