緊急情報

研究科長から学生への通知(6月2日版)/Notification from Dean to Students (June 2nd Edition)

学生の皆さんへ

<大学施設を利用する研究活動の再開について>

6月1日付けで東北大学の新型コロナウィルス感染症対策行動指針がレベル2に引き下げられました。
これをうけて、国際文化研究科では学内施設(講座やコースの院生室、資料室など)を利用した研究活動を徐々に再開することにします。

構内での研究活動再開に当たって守っていただきたいことを注意事項としてまとめました。
必ずこれを読むようにしてください。
<指針 日本語版>

講座の院生室や資料室を使用したい場合は、まず指導教員や講座代表教員に希望を伝え、使用時間を調整した上で、専用の入構申請フォーム(下記にフォームのURLを記します)を使って国際文化研究科対策本部に届けを出してください。
この届け出は申告制で、提出のたびに許可の返信は出しません。
各講座・コースで適切に入退室時間や部屋の管理を行ってください。
不適切な申請については入構を許可しない場合がありますのでご注意ください。

上記以外の学内施設(図書館など)を利用する場合も、入構申請フォームを使って申告してから通学してください。

十分な感染予防対策を講じて研究を行ってください。

入構申請フォームURL:https://forms.gle/gfTYdGQ2MJPH1aaL8

2020年6月2日                         
                          国際文化研究科長


******************************************************************************

TO: Students
FROM: The dean
                                June 2nd, 2020

As of June 1, Tohoku University is at level 2 in its emergency action plan. Accordingly, the Graduate School of International Cultural Studies gradually restarts research activities using facilities on campus.

Please read the following guideline to make sure what measures to take to do on-campus research activities.
<guideline English version>

If you wish to use your department/program’s laboratory or student room, contact your advisor/supervisor and the head of your department/program so that they will make a necessary arrangement for the use of the rooms, and submit the “Application for entrance to facilities on campus” form (URL below), which uses Google Form, to the GSICS headquarters of COVID-19 Prevention.
After submitting it, you may enter the facility you wish to use. Please follow your department/program’s rules.
Note that the headquarters will not send you an “approval” e-mail each time you apply, but keep monitoring all the applications.

If you wish to visit other facilities and/or offices on campus such as the library and GSICS’ academic affairs office, submit the “Application for entrance to facilities on campus” form before coming to campus.

Again, we strongly urge each of you to adhere to the guideline in order to create a safe and comfortable environment for research.

the “Application for entrance to facilities on campus” form
URL:https://forms.gle/gfTYdGQ2MJPH1aaL8



【注意喚起】新型コロナウイルスへの対応について(注意事項および経済支援について) ATTN: Important Information to Prevent the Spread of Coronavirus on Campus(Reminder, Part-time Jobs, Financial Support for students) 4月13日(April 13)update

【注意喚起:新型コロナウイルスへの対応について】

<学生のみなさんへ(注意事項および経済支援について)> 4月10日update
http://www.tohoku.ac.jp/japanese/2020/04/news20200410-01.html

新型コロナウイルス感染症の集団感染を防ぐため、3月2日付けの文書にて、「換気が悪く、人が密に集まって過ごすような空間に、集団で集まることを避けるよう」通知し取り組みいただいているところですが、国内及び県内で感染の広がりが確認されている状況から、学内構成員の健康と安全を考慮し、新型コロナウイルス感染の拡大を抑えるため、別添のとおり対応の継続を要請致します。(環境安全推進課)

<学生のみなさんへ※必ずお読みください> 3月31日update

新型コロナウイルスに関する情報は日々更新されるため、本学の対応もそれに応じて変化していきます。
最新の情報や留意すべき事項等は、本学ホームページ等を通じてお知らせしますので、必ず定期的にご確認いただき、感染症対策に努めていただきますようお願いします。


東北大学まとめサイト https://www.tohoku.ac.jp/japanese/disaster/outbreak/01/outbreak0101/#ANCHOR00_1 4月13日update

<在留資格に係る特別措置について>
・3月修了予定の方へ
留学生のみなさんへ
入管庁からのお知らせ

・新入生の方へ
在留資格認定証明書の有効期間について

・在学生の方へ
再入国等について

【ATTN: Important Information to Prevent the Spread of Coronavirus on Campus】

Message from Hirotsugu Takizawa, EVP for Education and Student Support (Reminder, Par-time Jobs, Financial Support for students)
http://www.tohoku.ac.jp/en/news/university_news/student_financial_support.html April 13 update

*The university stopped all international trips earlier this month, and has now also banned business travel within Japan.

・For New Students(令和2年度新入生の皆様へ)
https://www.tohoku.ac.jp/en/news/university_news/information_of_covid_19.html#linknewstudents March 31update

Tohoku University students or staff affected by these new border restrictions should contact their department or faculty.
The situation in Japan – and around the world – is fluid and there may be further changes to immigration and border controls due to concerns over the spread of the coronavirus. Anyone affected is strongly encouraged to check frequently for updates.

(外務省海外安全ホームページ・M O F A)
https://www.anzen.mofa.go.jp/covid19/pdfhistory_world.html
(Travel Advisory)
https://www.tohoku.ac.jp/en/news/university_news/travel_advisory.html

*We will keep updating the information, please check as follows;
Website in English
http://www.tohoku.ac.jp/en/news/university_news/information_of_covid_19.htmlhttp://www.tohoku.ac.jp/en/news/university_news/information_of_covid_19.htmlhttp://www.tohoku.ac.jp/en/news/university_news/information_of_covid_19.html
Facebook: https://www.facebook.com/TohokuUniversityPR
Twitter: https://twitter.com/TohokuUniPR
LinkedIn: https://www.linkedin.com/school/tohoku-univ/
Website in Japanese:
https://www.tohoku.ac.jp/japanese/disaster/outbreak/01/outbreak0101/

Please check our English site as below;
http://www.intcul.tohoku.ac.jp/english/information/list-news.html

<Information from Immigration office>
・For Prospective graduate students:
For International Students
Announcement from Immigration office

【新型コロナウイルス感染症に関する重要なお知らせ】研究科長メッセージ/【COVID-19 Information and Preventive Measures】Message from the Dean on April 6th, 2020

国際文化研究科の学生のみなさん

国際文化研究科長

新型コロナウィルスへの感染拡大を防止するために、以下のことに十分に留意するよう改めてお願いいたします。(状況は日々変わる可能性があり、研究科の対応もそれに応じて変わる可能性があることをご承知おきください。)

1. 現在ご自身の体調に異常がない場合も、人混みを避けるなど他人との接触を極力避けるようにし、大学に来ることも必要最小限にしてください。(指導教員との面談も極力、電話やウェブ会議方式にするようにしてください。)

2. 現在、事務室窓口は常時閉まっています。用事がある場合はあらかじめ教務係にメールで連絡を取った上でご来訪ください。

 

To: Students of GSICS
From: the Dean

We strongly urge you to take the following measures in order to prevent the spread of the new coronavirus infection (COVID-19). Please keep in mind that as the situation can change day to day, our measures can change accordingly.

1. Even if you are well now, avoid going to places where people gather. Stay home and try not to come to school except when there is an urgent reason. (If you need to talk to your teachers, make a telephone call or use an Internet communication system.)

2. Currently, the window at the Academic Affairs Office is always closed. If you need to visit, make an appointment with the Office in advance.

We sincerely appreciate your cooperation.

 

Page Top